Інститут "Ткума" оголошує проведення Конкурсу творчих робіт школярів, вчителів, студентів та аспірантів

Український інститут вивчення Голокосту «Ткума»  за сприяння Міністерства освіти і науки України оголошує ХІV МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ ТА ВЧИТЕЛІВ, СТУДЕНТІВ ТА АСПІРАНТІВ «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

Учасниками конкурсу можуть бути:

-          учні 8−11 класів шкіл, гімназій, ліцеїв;

-          вчителі загальноосвітніх навчальних закладів;

-          класні керівники та організатори виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів

-          студенти та аспіранти.

 Строки проведення: березень – вересень 2017 р.

Термін подачі заявок – до 15 липня 2017 року

Строк подання роботи – до 01 серпня 2017 року

Підведення підсумків, нагородження переможців та лауреатів конкурсу – 25−28 вересня 2017 року.

На конкурс приймаються:

1. Науково-дослідницькі роботи з історії, літератури, філософії, соціології, політології та інших гуманітарних і суспільних дисциплін.

2. Пошукові роботи (інтерв’ю, дослідження на краєзнавчих чи сімейних матеріалах та ін.).

3. Творчі роботи (есе, оповідання, вірші, малюнки, документальні і документально-публіцистичні фільми, анімаційні фільми, мультимедійні роботи та інші твори).

4. Методичні розробки вчителів. 

 

ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КОНКУРСНИХ РОБІТ

  1. Вірменський геноцид 1915 р. та його історичні уроки.
  2. Бабин Яр – історія та історичні уроки.
  3. «Бабини яри» України – місця масового знищення євреїв.
  4. Уроки Другої світової війни – попередження людству.
  5. Історичне значення Перемоги над нацизмом.
  6. «Після Освенциму не може бути поезії» (Т. Адорно).
  7. Гельсінські угоди 1975 р. щодо безпеки в Європі та практика міжнародних відносин.
  8. Український народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
  9. Білоруський народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
  10. Російський народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
  11. Молдова у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
  12.  Країни Балтії у Другій світовій війні: гітлерівський геноцид та опір нацистському «новому порядку».
  13. Діти і війна: осмислення уроків історії (філософський, етичний, моральний, теологічний підходи).
  14. Геноциди ХХ ст. та їх нищівний вплив на розвиток людства.
  15. Природа геноцидів проти народів: уроки ХХ століття та їх наслідки у ХХІ ст.
  16. Єврейське питання» у національній політиці більшовиків/українських урядів/білогвардійців у часи Української революції.
  17. Операція «Вісла» та її вплив на формування української громади Польщі у другій половині ХХ ст.
  18.  Голодомор – трагедія України та людства.
  19. Знищення народів за етнічною ознакою: філософський, психологічний та історичний аспекти.
  20. Голокост на території України, Білорусі, Молдови, Росії.
  21. Нацистська політика знищення ромів (циган) під час Другої світової війни.
  22. Український націоналізм та «єврейське питання» під час Голокосту.
  23. Геноцид щодо слов’янського населення України, Білорусі, Росії.
  24. Радянська політика замовчування Голокосту.
  25. «Нацистська машина знищення»: механізми дії та протидії геноциду.
  26. Україна під впливом подвійного терору нацистської Німеччини та сталінського режиму.
  27. Українці – Праведники народів світу.
  28. Роль духовних лідерів українців та інших народів у критичні періоди випробувань.
  29. Міжнаціональна допомога у часи трагічних випробувань Другої світової війни.
  30. Сучасне українське суспільство та уроки Голокосту (психологічний, соціальний аспекти).
  31. Міжрелігійна толерантність як вияв морального та духовного вибору.
  32. Міжнародний досвід відповідальності за заперечення фактів геноцидів в історії.
  33. Діяльність сучасних міжнародних організацій, державних установ та громадських організацій України щодо збереження пам’яті про Голокост та попередження геноцидів у майбутньому.
  34. Історичні уроки Голокосту та сучасні проблеми толерантності.
  35. Пропаганда як зброя тоталітарних, авторитарних режимів для виправдання геноциду та військової агресії: від геббельсівських до сучасних зразків.
  36. Проблеми вивчення історії Другої світової війни та Голокосту за умов сучасної війни проти України.

Рекомендовані види конкурсних робіт вчителів

Методичні розробки викладання зазначених тем на уроках або у позакласній роботі та методичні матеріали, зокрема: розгорнуті плани-конспекти уроків, навчальні посібники або тексти для розділів навчальних та методичних посібників, сценарії позакласних заходів, навчальні фільми, навчальні комп’ютерні програми, мультимедійні проекти, Web-сайти тощо.

Відзнаки Конкурсу:

-          кращі роботи відзначаються спеціальними Дипломами трьох ступенів та цінними подарунками;

-          роботи переможців рекомендуються до публікації, розміщення на сайтах Інституту «Ткума»;

-          переможці конкурсу запрошуються на міжнародні семінари, конференції та інші міжнародні заходи.

З детальним Положенням про проведення Конкурсу та вимогами щодо оформлення конкурсних робіт можна ознайомитися тут: