Інститут «Ткума» має великий досвід організації та проведення освітньої роботи з учнями, студентами, вчителями шкіл. Спільно з Міністерством освіти і науки України, обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти організована система семінарів на курсах підвищення кваліфікації вчителів.

Унікальним є досвід «Ткуми» зі створення підручників. Шкільні підручники з історії, створені співробітниками «Ткуми», перемогли на Всеукраїнських державних конкурсах і видані тиражами в сотні тисяч примірників; по них вчиться кожен четвертий школяр України.

Плідною є співпраця Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» та регіонального відділення Малої академії наук. На базі Інституту проводяться зимові сесії МАН, стали традиційними літні студії МАН, які проводить Інститут «Ткума» та Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», в ході яких школярі мають нагоду працювати з фондами Музею, отримувати консультації наукових співробітників Інституту та Музею, зустрічатися з провідними українськими та зарубіжними науковцями.


 

11 жовтня до Інституту «Ткума» і Музею "Пам'ять єврейського народу і Голокост в Україні" завітали більше 100 дітей зі шкіл Верхньодніпровського району - за ініціативою ветерана АТО, депутата Артема Кравченка. Наукові співробітники Владислав Базилевський і Валентин Рибалка провели екскурсію музеєм Голокосту, закцентувавши увагу школярів на подіях Другої світової війни та історії Голокосту в Україні. Діти також переглянули фільм про патріотів України "Земля", знятий за ініціативою ветерана АТО, депутата Дніпропетроської Облради Віктора Боняка.

08 жовтня у Музеї «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» відбувся урок пам’яті для школярів із Миколаївщини. Заняття було приурочене до Дня пам’яті жертв Бабиного Яру, тож основна увага була зосереджена саме на питаннях історії Голокосту в Україні та Другої світової війни.

08 жовтня Музей "Пам'ять єврейського народу та Голокост в Україні" відвідали студенти Вищого професійного училища №7 м.Кременчук. Разом із координатором освітніх програм Інституту "Ткума" Іриною Піскарьовою молоді люди обговорили питання про важливість збереження пам'яті про Голокост і Другу світову війну, після чого студенти вирушили на екскурсію Музеєм Голокосту, яку проводили наукові співробітники Владислав Базилевський та Валентин Рибалка. Основна увага була приділена експозиціям, присвяченим "остаточному вирішенню єврейського питання" на окупованій території Україні та трагедії Бабиного Яру.

Протягом 27-29 вересня у Києві проходив Фінал XIV Міжнародного конкурсу творчих робіт школярів, студентів, аспірантів і вчителів «Уроки війни та Голокосту – уроки толерантності», організований Українським інститут вивчення Голокосту «Ткума»  за підтримки Міністерства освіти і науки України.

Цього року на конкурс було надіслано 250 творчих робіт з усієї України, у тому числі, з Луганської обл. і Криму. Із них 56 робіт були визнані найкращими та обрані членами журі до участі у фіналі. Фіналістами цього року стали 12 студентів, 25 вчителів - причому не лише історії, а й української мови, літератури, права - та 25 школярів.

27 вересня у Міністерстві освіти і науки України відбувся Всеукраїнський семінар для вчителів історії "Викладання історії Другої світової війни та Голокосту: сучасні виклики та можливості", організований Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума» спільно з МОН.

У центрі уваги учасників семінару перебували нові програми з історії, у тому числі питання викладання історії Другої світової війни. Особливої ваги семінару надала участь у ньому заступника Міністра МОН України Павла Хобзея, головного спеціаліста МОН Раїси Євтушенко, проф. Тетяни Ладиченко, проф. Віктора Брехуненка та вчителів ыз усіх регіонів України – від Галичини до Донеччини, Луганщини і Криму.

«УРОКИ ВІЙН ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

Історія Голокосту («Катастрофи», «Шоа»), який став однією з найбільших трагедій в історії людства, є складовою частиною історії Європи та України. «Катастрофа фундаментально переглянула основи цивілізації, її безпрецедентний характер завжди буде мати всезагальне значення» – сказано у Стокгольмській Декларації 2000р. Міжнародної конференції голів держав та урядів європейських держав– членів Ради Європи. Стокгольмський Форум прийняв рішення рекомендувати вивчення історії Голокосту в країнах Ради Європи, яке підтримала і Україна, яка першою на пострадянському просторі запровадила вивчення історії Голокосту в шкільному курсі історії. З 2011 р. Україна на державному рівні відзначає Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту.

Вивчення історії Голокосту дає можливість згадати не лише трагедію війни та страждань народів Європи, міжнаціональної ворожнечі, але й героїзм у спротиві коричневій чумі, приклади взаємодопомоги між народами, духовного подвигу заради рятування життя людей. Історія Голокосту має розглядатись у контексті всесвітньої історії та історії України, тож і в нашому конкурсі темами конкурсних робіт пропонуються і загальні питання методології історії, і питання історії українців і росіян, трагедія Голодомору та нацистський геноцид щодо циган тощо.

Україна зазнала найбільших втрат у ході Другої світової війни. Саме тому ми звертаємось до громадян, громадських організацій та державних органів України, Білорусі, Росії та інших країн з ініціативою залучення до Міжнародного конкурсу творчих робіт школярів, студентів та вчителів «Уроки війн та Голокосту– уроки толерантності». Цей конкурс на основі усвідомлення уроків історії має сприяти поширенню в суспільстві ідей гуманізму та толерантності, неприйняття шовіністичної та ксенофобської ідеології, проповіді насильства та тоталітарної ідеології.

Завантажити положення про конкурс: