Інститут «Ткума» має великий досвід організації та проведення освітньої роботи з учнями, студентами, вчителями шкіл. Спільно з Міністерством освіти і науки України, обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти організована система семінарів на курсах підвищення кваліфікації вчителів.

Унікальним є досвід «Ткуми» зі створення підручників. Шкільні підручники з історії, створені співробітниками «Ткуми», перемогли на Всеукраїнських державних конкурсах і видані тиражами в сотні тисяч примірників; по них вчиться кожен четвертий школяр України.

Плідною є співпраця Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» та регіонального відділення Малої академії наук. На базі Інституту проводяться зимові сесії МАН, стали традиційними літні студії МАН, які проводить Інститут «Ткума» та Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», в ході яких школярі мають нагоду працювати з фондами Музею, отримувати консультації наукових співробітників Інституту та Музею, зустрічатися з провідними українськими та зарубіжними науковцями.


 

12 січня на базі Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти пройшла обласна олімпіада з історії для старшокласників – юних істориків Дніпропетровщини.

Роботи учнів перевіряли члени поважного журі, серед яких – Людмила Базилевська, проф. Сергій Світленко, д-р Ігор Шахрайчук, д-р Валерія Лавренко, д-р Павло Чорнобай, д-р Юрій Чирва, творчі вчителі Жанна Бабенко, Олена Ткач, Альбіна Бєлянінова, Володимир Ромазан та ін. У якості головного експерта до участі у проведенні олімпіади було запрошено д-ра Ігоря Щупака.

Завдання, запропоновані учасникам ІІІ етапу Всеукраїнської історичної олімпіади, були укладені згідно з вимогами навчальних програм з історії України та всесвітньої історії та спрямовані на виявлення поглибленого знання і розуміння низки визначальних історичних подій, явищ, процесів.

View the embedded image gallery online at:
http://www.tkuma.dp.ua/index.php/ua/obrazovanie#sigProIdac0574ae77

 

10 січня у Міжнародному гуманітарно-педагогічному інституті «Бейт-Хана» д-р Ігор Щупак проводив заняття з історії для вчителями івриту із різних міст України. У режимі "питання - пошуки відповіді" зачіпали проблеми історії Голодомору і Великого терору 1930-х років, "радянізації" Західної України у 1939-1941 рр.і життя митрополита Андрея Шептицького. Окрему увагу було приділено подвигу українських Праведників народів світу зі Східної України та зі Львова, особливостям мотивації тих людей, які намагалися врятувати євреїв від знищення.

14 грудня відбувся черговий освітній семінар для вчителів історії, організований Українським інститутом вивчення Голокосту "Ткума", Музеєм "Пам'ять єврейського народу та Голокост в Україні", Дніпропетровським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти.

10 грудня на базі Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» і Музею «Пам'ять єврейського народу та Голокост в Україні» пройшла зимова сесія для учнів–членів Дніпропетровського відділення Малої академії наук. Консультації для юних науковців, які незабаром захищатимуть свої перші науково-дослідницькі роботи з історії, провели викладачі історичного факультету Дніпровського національного університету ім.О. Гончара. Для школярів також було організовано екскурсію Музеєм Голокосту.

28-29 листопада у Львові пройшов Всеукраїнський семінар «Особливості вивчення у 2018/19 навчальному році курсів історії для учнів 10-11 класів за новими навчальними програмами». Організаторами освітнього заходу виступили Міністерство освіти і науки України, Всеукраїнська асоціація «Нова доба», Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти спільно з партнерами. До участі у семінарі було запрошено директора Інституту «Ткума» і Музею «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» д-ра Ігоря Щупака.

«УРОКИ ВІЙН ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

Історія Голокосту («Катастрофи», «Шоа»), який став однією з найбільших трагедій в історії людства, є складовою частиною історії Європи та України. «Катастрофа фундаментально переглянула основи цивілізації, її безпрецедентний характер завжди буде мати всезагальне значення» – сказано у Стокгольмській Декларації 2000р. Міжнародної конференції голів держав та урядів європейських держав– членів Ради Європи. Стокгольмський Форум прийняв рішення рекомендувати вивчення історії Голокосту в країнах Ради Європи, яке підтримала і Україна, яка першою на пострадянському просторі запровадила вивчення історії Голокосту в шкільному курсі історії. З 2011 р. Україна на державному рівні відзначає Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту.

Вивчення історії Голокосту дає можливість згадати не лише трагедію війни та страждань народів Європи, міжнаціональної ворожнечі, але й героїзм у спротиві коричневій чумі, приклади взаємодопомоги між народами, духовного подвигу заради рятування життя людей. Історія Голокосту має розглядатись у контексті всесвітньої історії та історії України, тож і в нашому конкурсі темами конкурсних робіт пропонуються і загальні питання методології історії, і питання історії українців і росіян, трагедія Голодомору та нацистський геноцид щодо циган тощо.

Україна зазнала найбільших втрат у ході Другої світової війни. Саме тому ми звертаємось до громадян, громадських організацій та державних органів України, Білорусі, Росії та інших країн з ініціативою залучення до Міжнародного конкурсу творчих робіт школярів, студентів та вчителів «Уроки війн та Голокосту– уроки толерантності». Цей конкурс на основі усвідомлення уроків історії має сприяти поширенню в суспільстві ідей гуманізму та толерантності, неприйняття шовіністичної та ксенофобської ідеології, проповіді насильства та тоталітарної ідеології.

Завантажити положення про конкурс: