Протягом 29-30 вересня у форматі онлайн проходив Фінал XIX Міжнародного конкурсу творчих робіт учнів, студентів, аспірантів та вчителів «Уроки війни та Голокосту – уроки толерантності», організований Міністерством освіти і науки України та Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума». Попри повномасштабну війну, розв’язану росією проти України, цього року ми отримали близько сотні заявок на участь у конкурсі, з яких на фінал потрапило 40. Протягом двох конкурсних днів учасники проводили аналогії між подіями Другої світової війни та сучасною російсько-українською війною, геноцидами ХХ ст. та сьогоденням, ділилися переживаннями та своїм баченням «уроків війни та Голокосту», котре відобразили у пошукових дослідженнях та мультимедійних розробках, поезіях та есе, відеороликах та малюнках.

Щиро вітаємо переможців!

СТУДЕНТИ, АСПІРАНТИ

І місце

Подтинченко Сергій, Вишнякова Юлія (Київський національний університет культури і мистецтв) – перформанс «Яніна Хешеліс – сліди минулого на шляху сучасності»;

Драновська Єлизавета (Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка) – серія віршів «Біль втрачених поколінь», «Вікно, заклеєне в сніжинку», «Мені 13-й минуло»

ІІ місце

Дякунчак Софія (Львівський поліграфічний фаховий коледж) – віршований твір «СІМЕЙНА САГА, або ЯК НАМАГАЛИСЯ ВБИТИ УКРАЇНУ»;

Яриш Марина (Дніпровський фаховий коледж будівельно-монтажних технологій та архітектури) – графічний роман «Життя у страху»

ІІІ місце

Капцова Маргарита (Дніпровський фаховий коледж будівельно-монтажних технологій та архітектури) – відеофільм «Велика історія маленької дівчинки»

Диплом «За оригінальне втілення творчої ідеї»:

Давидова Єва (Дніпровський фаховий коледж будівельно-монтажних технологій та архітектури) – малюнок «Не стирай з пам’яті»;

Герасименко Ілля (Дніпровський фаховий коледж будівельно-монтажних технологій та архітектури) – скульптура «Незламна надія»;

Критович Юлія (Львівський поліграфічний фаховий коледж) – малюнок «Братерство»

Диплом «За новий формат творчої роботи»:

Магалецький Андрій (Житомирський державний університет ім. І. Франка, аспірант 3-го року навчання) – «Щоденник війни: перший місяць»

 

УЧНІ

І місце

Татарінцева Дарина (Первомайський ліцей «Ерудит», Миколаївська обл.) –відеоролик «Така ж маленька дівчинка, як ти»;

Вітковська Анна (Вінницький ліцей № 26) – відеорозповідь «Дитяча розповідь із зовсім не дитячими роздумами»

ІІ місце

Векленко Надія (Лубенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №6, Полтавська обл.) – малюнок «Розстріляне дитинство – біль поколінь»;

Коломієць Владислава (Остерський ліцей № 2, Чернігівська обл.) – прозові замальовки «Дитинство, спалене війною»

ІІІ місце

Пец Марина (Навчально-виховний комплекс №10 м. Хмельницького) – науково-дослідницька робота «Голокост: європейський та український виміри Катастрофи»;

Гончаренко Катерина (ліцей «Перспектива» Доманівської селищної ради, Миколаївська обл.) – малюнок «Пам’ятати…Не забувати…»;

Головко Дар’я (Вінницький ліцей № 18) – вірші до проєкту «Шляхом нескорених»

Диплом «За оригінальне втілення творчої ідеї»:

Ігнатенко Дарина, Наконечна Мілана – творча робота «Болить…»

 

ВЧИТЕЛІ

І місце

Фонталін Сергій (Сумська спеціалізована школа № 29) – малюнок по дереву «Надія»;

Білоус Людмила (Мелітопольська гімназія № 6, Запорізька обл.) – віртуальна виставка «(Не) Дитячі обличчя «забутого» геноциду»

ІІ місце

Матковська Ірина, Ярошенко Світлана (Вінницький ліцей № 18) – методична розробка «Сторітелінг як метод вивчення теми Голокосту на уроках та в позакласній роботі»;

Авраменко Ніна (Лосинівський заклад загальної середньої освіти, Чернігівська обл.) – методична розробка «Усна історія як освітній інструмент у закладах загальної середньої освіти та позашкіллі»

ІІІ місце

Кваша Наталія (Київський коледж «Синергія») – методична розробка «Застосування методу «тригер» на уроках історії»;

Москаленко Олена (Полтавський політехнічний фаховий коледж) – методична розробка «Антисемітська пропаганда в окупаційній пресі в роки Другої світової війни»;

Рубленко Владислав (Науковий ліцей міжнародних відносин УМСФ, м. Дніпро) – спогади «Один місяць життя в окупації»

Диплом «За найкращу творчу роботу»:

Хорькова Людмила (Криворізька гімназія № 114) – есе «Перемогти, щоб «Ніколи знову»»

Диплом «За оригінальне втілення творчої ідеї»:

Бабенко Жанна (Криворізька ЗОШ № 111) – творча робота «Сім півників»;

Войтович Денис (Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 120) – есе «Чому освіта є важливою та актуальною в умовах найбільших загроз для суспільства?»

Матковська Ірина (Вінницький ліцей № 18) – візуальний матеріал для роботи на уроках історії, мистецтва, позакласних заходах з теми «Повномасштабне вторгнення Росії в Україну в листах, фотофактах, творчих роботах учнів»

Хомік Людмила (Ліцей № 1 ім. В. Газіна смт. Ратне, Волинська обл.) – оповідання «Гірка вечеря»

Диплом «За новий формат творчої роботи»:

Фесько Олена (Сумська ЗОШ №24) – творча робота «Рушник пам’яті геноцидів України ХХ–ХХІ ст.»