УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ІНСТИТУТУ «ТКУМА» ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ЩОРІЧНА НАУКОВА КОНФЕРЕНЦІЯ НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ КОМІСІЇ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

«МАРАФОНИ ПАМ'ЯТІ» З ІСТОРІЇ ГОЛОКОСТУ ДЛЯ МОЛОДІ

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ ШКОЛЯРІВ, СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ ТА ВЧИТЕЛІВ «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

МІЖНАРОДНИЙ МІЖРЕЛІГІЙНИЙ МОЛОДІЖНИЙ СЕМІНАР «КОВЧЕГ»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ОСВІТНІЙ СЕМІНАР ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВЧИТЕЛІВ У ЯД ВАШЕМ (ЄРУСАЛИМ, ІЗРАЇЛЬ)

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ ВИВЧЕННЯ ГОЛОКОСТУ «ТКУМА»

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ВИДАНЬ ІНСТИТУТУ «ТКУМА» СПІЛЬНО З МІНІСТЕРСТВОМ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Під час «Форуму Видавців», який проходив у Львові протягом 3-6 жовтня 2024 р., Інститут «Ткума» взяв участь у низці дискусій та презентацій, присвячених історії геноцидів та війн, історичній пам’яті, реформі історичної освіти в Україні. Серед них:

- Дискусія «Війни в Україні та Ізраїлі з дипломатичного і політичного погляду». Учасники дискусії: заступник директора Інституту «Ткума» д-р Єгор Врадій; журналіст, письменник, публіцист Віталій Портников; д-р Ігор Щупак. Модератор: авторка, менеджерка культури та експертка з міжнародної комунікації та прав людини Ольга Муха. Війни в Україні та Ізраїлі минулого року привернули значну увагу міжнародної спільноти. Оскільки обидві війни досі не розв’язані, учасники обговорювали  політичні та дипломатичні наслідки воєн і майбутнє кожної країни й чого кожен може навчитися один від одного в цей найважливіший час.

Запис трансляції можна переглянути за посиланням.

- Церемонія вручення премії «Українсько-Єврейської Зустрічі» 2024 р.

Премія присуджується щороку за найвпливовіший твір художньої та літератури нон-фікшн (у 2024 р. – нон-фікшн), що сприяє українсько-єврейському порозумінню, допомагаючи зміцнити позиції України як багатоетнічного суспільства, та втілює девіз «Наші історії неповні одна без одної». Захід відбувся за участі українського письменника Юрія Скіри, чия книга «Солід. Взуттєва фабрика життя» отримала премію 2024 р. Модерував церемонію український журналіст, громадський діяч, історик та перекладач Андрій Павлишин.

Запис трансляції можна переглянути за посиланням.

- Дискусія «Реформа шкільної історичної освіти України: виклики війни і погляд у майбутнє».

Учасниками дискусійної панелі стали освітяни та науковці, співавтори «Концептуальних засад реформування історичної освіти»: проф. Костянтин Баханов, проф. Людмила Гриневич, Раїса Євтушенко, д-р Мар'ян Мудрий, Роман Пастушенко, д-р Ігор Щупак. Під час дискусії обговорювалися актуальні питання щодо очікуваних змін в шкільній історичній освіті, їхньої важливості та подальших кроків їх запровадження.

- Презентація нових видань про українсько-єврейські відносини «Українсько-Єврейської Зустрічі» (UJE) та Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума».

- Дискусія «Геноциди в історії людства та України: пам’ять, меморіалізація, виклики сучасності».

Учасники дискусії: д-р Єгор Врадій, проф. Людмила Гриневич, проф. Владислав Гриневич, проф. Норман Наймарк (США), д-р Ігор Щупак. Модерував захід Андрій Павлишин.

Панельна дискусія була присвячена обговоренню природи геноцидів в історії людства – від біблійних часів, Дарфура, трагедії Бабиного Яру як всесвітнього символу Голокосту, до геноцидних практик росії в сучасній війні проти України, а також переосмисленню культури пам’ятання про масові народовбивства під впливом проблем і викликів сьогодення.

Запис трансляції можна переглянути за посиланням.

 

View the embedded image gallery online at:
https://www.tkuma.dp.ua/ua/2015-02-17-11-50-31#sigProIda6609aec4f

 

Шановні колеги! Раді повідомити, що Навчальна програма «Історія Голокосту. 10-11 класи (для закладів загальної середньої освіти)» (автори Щупак І. Я., Майорський В. В.) була затверджена Міністерством освіти і науки України, отримала відповідний гриф та вже доступна для ознайомлення на сайті МОН. Програма була розроблена на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і є варіативним складником громадянської та історичної освітньої галузі.

Протягом 24-27 червня у Польщі проходив міжнародний семінар для українських освітян «Аушвіц – історія та символіка», організований Інститутом «Ткума» та Міжнародним центром освіти про Аушвіц та Голокост Державного музею Аушвіц-Біркенау. Це був перший семінар для українських вчителів у музеї Аушвіц з початку повномасштабної війни в Україні.

14 травня Україна відзначає День пам’яті українців, які рятували євреїв під час Другої світової війни. Пам’ятну дату було встановлено постановою Верховної Ради України від 02 лютого 2021 р. на знак поваги до українських Праведників народів світу та інших рятівників євреїв, до їх співчуття та солідарності

16-17 квітня у Дніпрі проходив міжнародний воркшоп «Війна та погляд історика. Як життя під час катастрофи формує наше розуміння минулого». Його метою було зібрати істориків та антропологів, щоб обговорити вплив досвіду війни на нас як фахівців, на нашу професійну спільноту і на наше розуміння минулого. Адже сучасна російсько-українська війна стала наймасштабнішим конфліктом у Європі з часів завершення Другої світової війни, а українські дослідники опинилися у різних ролях – військових на передовій, байстендерс, біженців. Однак, незалежно від конкретної ролі, переживання війни і спостереження за нею впливає на дослідників, зокрема істориків, як на професіоналів.

Робота воркшопу проходила за кількома основними панелями: «Антропологія війни та емпатія дослідника», «Війна та спільнота істориків», «Знання про минуле і сучасна війна». Учасники у форматі офлайн та онлайн обговорювали низку важливих актуальних питань: які питання до минулого провокує сучасність? Як власний досвід відбивається в нас як в професіоналах? Як змінюється наша методологія та наше розуміння минулого під дією досвіду війни? та інші.