
Міністерство освіти і науки України, Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» оголошують
ХVІ Міжнародний конкурс творчих робіт школярів, вчителів, студентів, аспірантів «Уроки війни та Голокосту – уроки толерантності»
Учасниками конкурсу можуть бути представники України та інших країн:
- учні 8−11 класів шкіл, гімназій, ліцеїв;
- вчителі загальноосвітніх навчальних закладів;
- класні керівники та організатори виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів;
- студенти та аспіранти.
Строки проведення: березень – вересень 2019 р.
Термін подачі заявки та роботи – до 15 липня 2019 р.
Підведення підсумків, нагородження переможців та лауреатів конкурсу – 27−29 вересня 2019 р.
На конкурс приймаються:
1. науково-дослідницькі роботи з історії, літератури, філософії, соціології, політології й інших гуманітарних і суспільних дисциплін;
2. пошукові роботи (інтерв’ю, дослідження на краєзнавчих чи сімейних матеріалах та ін.);
3. творчі роботи (есе, оповідання, вірші, малюнки, документальні і документально-публіцистичні фільми, анімаційні фільми, мультимедійні роботи та інші твори);
4. методичні розробки вчителів.
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КОНКУРСНИХ РОБІТ
- Вірменський геноцид 1915 р. та його історичні уроки.
- Міжетнічна політика УНР та реакція на неї етнічних груп.
- Переваги та недоліки національної політики гетьмана П. Скоропадського.
- Бабин Яр – історія та історичні уроки.
- «Бабини яри» України – місця масового знищення євреїв.
- Уроки Другої світової війни – попередження людству.
- Історичне значення Перемоги над нацизмом.
- «Після Освенциму не може бути поезії» (Т. Адорно).
- Стокгольмський Форум 2000 р. з вшанування трагедії Голокосту.
- Український народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
- Діти і війна: осмислення уроків історії (філософський, етичний, моральний, теологічний підходи).
- Геноциди ХХ ст. та їх нищівний вплив на розвиток людства.
- Природа геноцидів проти народів: уроки ХХ ст. та їх наслідки у ХХІ ст.
- «Єврейське питання» у національній політиці більшовиків/українських урядів/білогвардійців у часи Української революції.
- Операція «Вісла» та її вплив на формування української громади Польщі у другій половині ХХ ст.
- Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу.
- «Маловідомий» голод 1920-тих років.
- Масовий голод 1946-47 рр.
- Знищення народів за етнічною ознакою: філософський, психологічний та історичний аспекти.
- Голокост на території України, Білорусі, Молдови, Росії.
- Нацистська політика знищення ромів (циган) під час Другої світової війни.
- Український націоналізм та «єврейське питання» під час Голокосту.
- Геноцид щодо слов’янського населення України.
- Депортація кримських татар.
- Радянська політика замовчування Голокосту.
- «Нацистська машина знищення»: механізми дії та протидії геноциду.
- Україна під впливом подвійного терору нацистської Німеччини та сталінського режиму.
- Українці – Праведники народів світу.
- Роль духовних лідерів українців та інших народів у критичні періоди випробувань.
- Міжнаціональна допомога у часи трагічних випробувань Другої світової війни.
- Сучасне українське суспільство та уроки Голокосту (психологічний, соціальний аспекти).
- Міжрелігійна толерантність як вияв морального та духовного вибору.
- Міжнародний досвід відповідальності за заперечення фактів геноцидів в історії у майбутньому.
- Історичні уроки Голокосту та сучасні проблеми толерантності.
- Пропаганда як зброя тоталітарних, авторитарних режимів для виправдання геноциду та військової агресії: від геббельсівських до сучасних зразків.
- Проблеми вивчення історії Другої світової війни та Голокосту за умов сучасної війни проти України.
На Конкурс «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ» приймаються роботи, які не брали раніше участі в інших конкурсах, виставках, та є ексклюзивними.
В разі порушення строків подачі, відсутності необхідних документів або ж відсутності інформації в заявці (електронна пошта, телефон, неправдиві дані та ін.) роботи до Конкурсу не допускаються.
Положення про Конкурс - за посиланням: "Конкурс-2019"