17 вересня у Харківському національному університеті ім. В. Н. Каразіна відбулась Міжнародна наукова конференція «30 років. Як ми пишемо і творимо історію сучасної України». Виступити у ролі дискутанта під час роботи однієї з секцій було запрошено д-ра Ігоря Щупака.
Із науковими доповідями та презентаціями на секції «Історія України у бюрократичних шатах: шкільний вимір» виступили, зокрема:
- Вікторія Венгерська (д. і. н., професорка, Житомирський державний університет імені Івана Франка) – «Україна та її історія: «хвороби росту» і навчальні програми»;
- Ігор Дворкін (к. і. н., доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут») – «Друга світова війна у шкільних підручниках з історії України: до та після Євромайдану»;
- Сергій Литовченко (к. і. н., доцент, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна) – «Давня історія України: шкільна програма versus (?) програма ЗНО»;
- Петро Долганов (к. і. н., доцент, Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти) – «Про що (не) розповідає шкільний підручник з історії».
"Для мене цікавим був погляд колег-істориків, викладачів університетів на питання шкільної освіти. Природньо, що не з усіма висловленими думками всі погодяться, – підкреслив д-р Щупак. – Проте вони сприятимуть осмисленню питань, над якими працюють науковці-історики, методисти й вчителі: методологія історії й виховний потенціал шкільного курсу; «гендерний баланс» у підручниках і «органічність співжиття» державних програм і ЗНО; історичні уроки Другої світової війни та Голокосту тощо".
У наступному році матеріали конференції будуть надруковані. А висловлені конструктивні ідеї ми вже зараз будемо використовувати у підручникотворенні та викладанні.
http://www.tkuma.dp.ua/ua/nauka/konferency/3322-m-zhnarodna-naukova-konferents-ya-30-rok-v-yak-mi-pishemo-tvorimo-stor-yu-suchasnoji-ukrajini#sigProIdc052e22f51